lördag, september 17, 2005

Rösta imorgon!

Imorgon är det kyrkoval och jag hoppas alla som är medlemmar i svenska kyrkan går och röstar. Trots att jag inte är särskilt kyrklig av mig, eller att jag faktiskt är tveksam till att ha politiska val i kyrkan så ska jag rösta. Har man möjlighet att påverka vill jag utnyttja min rättighet. Att svergiedemokraterna och andra otäcka krafter vill ha sin fot i kyrkan är ett bra argument för att gå och rösta. Så se till att rösta imorgon om ni kan för att hålla rent från otäcka rasister, kvinnoprästmotståndare och annat löst folk.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Se den tänkvärda blogglänken nedan.

http://catrinedacosta.blogspot.com

Erik sa...

Nederlag för C, seger för SD.

Anders Dahlberg sa...

Jag skulle inte kalla det nederlag för C... vi var det enda etablerade partiet som ökade.

Sen tror jag inte att de som egentligen röstade för SD är fler iår, mest valdeltagandet som är mindre.

Anonym sa...

Anders Dahlberg: Ja om man behöver vinkla saker för att leva in någon slags "framgångsfär" så tycker jag att du skall fortsätta med det.

Anonym sa...

best regards, nice info »

Anonym sa...

Cool blog, interesting information... Keep it UP » »