torsdag, september 22, 2005

Flickor leker inte prinsessa

Dagens stora nyhet är att Prinsessan Victoria ska gifta sig, och att hon inte ska det. Hovet dementerar uppgiften och tycker det är tröttsamt att det hela tiden ryktas om giftermål. Jag tror hovet ska vara väldigt glada att det ryktas om giftermål för något spännande och intressant måste ju komma från kungahuset annars kommer folk snart sparka hela kungafamiljen. Hela monarkins berättigande handlar om att folket intresserar sig för kungafamiljen och att de är den bästa reklamen för Sverige. Men jag måste säga att jag börjar tröttna på kungen och hans prinsessor, de känns omoderna och inte ens Madde ställer till med skandaler längre.

I dagens samhälle leker inte flickorna prinsessa utan de leker popstjärna eller fotomodell. Vi vill läsa skvaller om kändisar som bjuder på sig själva. Innan kändiskulturen förstår jag att kungafamiljen kändes glamorös och spännande men vem vill nu läsa om Victoria när man kan läsa om Paris Hilton. Jag tror ingen blir särskilt upphetsad av att läsa om Victoria som väljer plikten framför kärleken. Jag skulle föreslå att hovet anställde en pr-konsult som såg till att Victoria gjorde lite hemmahos reportage och visade hennes och Daniels sovrum, att Madde vek ut sig i Moore och att Carl-Philip kom ut som bög. För jag tror ingen mer orkar en intränad "personlig" intervju till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då tror du fel. Är så trött på alla som vill avskaffa hovet.

Anonym sa...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. » »