onsdag, maj 18, 2005

SSU och skadeglädje

SSU tappar var tredje medlem, över 9000 medlemmar har valt att hoppa av sossarnas ungdomsförbund när de blev tillfrågade. Skadeglädje är den enda sanna glädjen. Fy så lågt av mig.

Förbundssekreterare Sara Heelge Vikmång "att så många nu väljer att lämna SSU tyder på att det har funnits felaktigheter i medlemshanteringen". Självkart har det funnits felaktigheter, eller snarare fusk. Jag tycker ändå att SSU hanterat det ansvarfullt som gjort en ordentlig uppfräschning och rensning i sitt register. Ardalan Shekarabi har tagit sitt ansvar och tänker avgå nu till sommaren. Det känns faktiskt rätt bra att vi håller på och lämna "SSU skandalen" bakom oss så det kan börja handla om politik igen, för där finns också lite som SSU skulle behöva fräscha upp.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som om att cuf-ombudsmannen är avundsjuk över att SSU har så många medlemmar, trotts ett tapp... hur många medlemmar har CUF?

Magnus Andersson sa...

Jag tycker det är tråkigt att SSU inte vågar ta tag i problemet ordentligt, jag är övertygad om att man inte har så höga siffror som man nu påstår heller. Självklart ska man ta AKTIV STÄLLNING FÖR ett medlemskap, det ska man ju i politiska ungdomsförbund... varför inte i SSU?

Lisa Falk sa...

Jag håller med dig där Magnus! De skulle omlöst alla medlemmar istället där alla fick göra ett aktivt val. Jag tror också de hade tappat fler då.