tisdag, april 19, 2005

Pinsamt dåligt av Radio Dalarna

Man blev ju nästan lite kändis igår när man fick vara med på ekot. I filmen Livet är en schlager säger Björn Källman att man kan bli känd för olika saker, för att ha gjort nått bra eller för att man gjort något dåligt. Jag tillhör det senare kategorin. Inte för jag gjort nått fel men man kan ju bli känd för det ändå när det finns journalister som är pinsamt dåliga och pinsamt sugna på ett smaskigt medlemsfusk.

Här kan du läsa förklaringen till det lilla missförståndet som blev ett helt medlemfusk på ekot. Simsalabim!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker nästan att det bli bojkott av SR Dalarna om dom ska hålla på med dålig journalistik

Daniel sa...

Med tanke på att 70% av journalisterna på SVT/SR sympatiserar med vänsterblocket (enligt undersökningen "Journalisters partisympatier", 2000) så är det väl inte så konstigt att de är ute och letar efter medlemsfusk i de borgerliga ungdomsförbunden, efter den härva som nystats upp i SSU och till viss del även Ung Vänster.

Stå på dig,
mvh

Magnus Andersson sa...

Stå på dig Lisa, du vet att vi är flera tusen som stödjer dig. Radio Dalarna får betala i sinom tid... jag har svårt att tro att granskningsnämnden gillar det här!

Anonym sa...

Hahaha! Radio Dalarna är helt osannolika. Jag har roat mig med att ta skärmdumpar av deras "nyskapande" användande av svenska språket i sina nyhetsstick på webben: http://www.flickr.com/photos/skribe/

Karin sa...

Hej Lisa!

Stå på dig! Du är skärpt och skriver bra! Skriv mer!

Önskar dig en trevlig helg!