torsdag, juni 16, 2005

Svartklädda piercade ungdomar

Idag startar Hultsfredsfestivalen nere i småland, 31 100 biljetter är sålda och det är den största festivalen i Sverige. För mig har festivalen en särskild plats i hjärtat då det var de första stora trippen jag åkte på utan mamma och pappa, efter att tjatat mig till att få åka. Hultsfred är magiskt, det är sommar, musik och ungdom när det är som bäst. Där vimlar det av alla typer av människor, men framför allt ungdomar i svarta, rockiga och popiga kläder. Jag har en särskild förkärlek till svartklädda piercade ungdomar, något i deras sätt att göra revolt mot allt berör mig.

Det är synd att inte CUF kommer var på plats under Hultsfredsfestivalen, men till nästa år hoppas jag att vi är det. Det får inte bara vara ung vänster som lyckas engagera unga och vara coola, det måste finnas andra alternativ.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och kom ihåg, kollektivet är viktigast *haha*

Anonym sa...

Jag håller helt med, tur att SUF var där nere och gav ett vettigt alternativ!