lördag, juni 11, 2005

Ny grafisk profil

Idag släpptes centerpartiets nya grafiska profil, en ny logga och en ny hemsida. Jag tycker den är ganska trist men den är iaf bättre än den förra, skönt att slippa den gula färgen. Jag skulle ha velat se något lite mer modernt och fräscht, jag tycker den färgglada klövern som CUF har som logga är väldigt fin. Man ska veta att centerpartiet inte är ett parti där det är lätt att komma med förändringar och moderna påhitt så vi får ta små steg, vi rör oss iaf framåt. Jag hoppas vi fram till valet 2006 har börjat uppfattas som svensk politiks fräschaste och mest spännande parti.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker faktiskt att logotypen var bättre än vad jag trodde, men som sagt så skulle vi kunna vågat mera. Men som sagt så är det inte lätt i Centerpartiet

AndersML sa...

Jag tycker att den är stilren och snygg (särskilt i jämförelse med tidigare upplagor). Med undantag för partilogotypen (som kunde vara mer CUF-aktig) och den aparta stämmologotypen, skulle jag dock säga att sidan är snyggare än CUF:s.

Lisa Falk sa...

CUF:s sida är lite rörig, men loggan är snygg och ungdomlig