måndag, juni 13, 2005

Den roligaste liberala bloggen

Ojoj, så har man hamnat etta på listan på ”Top 10 liberala bloggar värda ett besök för ett gott skratt ” på bloggen Kachi Mashita. Tror inte det ska ses som bra kritik men nog så kul att vara etta på en lista.

Jag får kritik för att rada upp motsättningar och motsatt politik till alla omkring mig. Det är nog lite sant, jag har ju inte hållit på politik så länge och är inte riktigt säger exakt var jag står ideologiskt. Bloggandet är ett sätt att utvecklas och testa tankar och idéer. Sen är jag nog en person som går lite för mycket på magkänsla ibland men jag har börjat känna mer och mer hur viktigt det är att kunna följa en ideologisk kompass.

Men tycker ni min blogg är rolig är det ju inget mot Kachi Mashita, läs bara det här inlägget. Här kan man börja snacka motsägelsefullt på riktigt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet att all publicitet är bra publicitet, fast den kommer från vänsterfolket.

Anonym sa...

Listan är ofullständig,, men ändå... Grattis =)

Daniel sa...

Hehe, dibbuk, ær du avundsjuk før att vi ær med och inte du? :-)

MVH

Anonym sa...

"Tjänar du mindre än 300 000 kronor om året? Är du invandrare, arbetslös, bostadslös, studerande, ensamstående, pensionär eller helt enkelt låg- eller medelinkomsttagare? Då är du en viktig del av arbetarklassen i Sveriges klasskamp."

Haha, han är ju helt sanslös... Uppräkningen ovan innefattar ju i stort sett alla svenskar!

Nåja, enligt Hankins är jag i alla fall en het kandidat till nästa lista (se länken ovan), pga att jag hade mage att påpeka att Milton Keynes är en engelsk småstad och inte en känd nationalekonom (vilket tydligen var menat som ett skämt... sägs det...).

Anonym sa...

Grattis Lisa. Du ska vara stolt över att ha retat upp en vänsterdebattör. Du har ju till och med vunnit över Johan Norberg vars kvickheter och ideologiska klarhet irriterar så många. Jag är imponerad över att du har en så stor betydelse i bloggosfären.

Frankie sa...

Ronebert/ Ja det är ju inte lätt för dej som gillar partiet som knappt någon bryr sig om du... (Speciellt med tanke på att ni med all sannolikhet åker ur riksdan nästa år med)

Anonym sa...

Hankin: Känns som att runebert och jag håller på ett parti som har visioner och drömmar, det är förmodligen både jag och han väldigt stolta över. Jag är dessutom säker på att vårat valresultat kommer att bli betydligt bättre jämfört med tidigare val.