söndag, september 24, 2006

Det sorgliga med SD

Det är med stor sorg i hjärtat jag ser Sverigedemokraternas valframgångar. Några anledningar att sörja:

  1. Främlingsfientliga människor får inflytande: Allt annat snack än att sd är främlingsfientliga är skitsnack. Att vi har människor med denna människosyn som förtroendevalda är sorgligt.
  2. Väljarnas oansvar: Självklart har alla rätt att rösta som de vill MEN jag har rätt att kommentera det. Det är väldigt sorgligt att folk inte mer ingående granskat sd och tagit reda på vad de verkligen vill. Dessutom är de knappast så intresserade av andra frågor än att skicka iväg invandrare, mer än så kan man väl kräva av ett parti.
  3. Hat föder hat: Det enda sd kommer att göra i invandrarfrågan är att skapa motsättningar mellan människor och få invandrare att känna sig mindre välkomna. Detta leder knappas till ett bättre samhälle.
  4. Hela etablissemangets oförmåga att bemöta: Taktiken att inte bemöta sd måste väl nu äntligen bevisats inte fungera. Det är dags att sluta vara rädda och visa att vi har de bästa argumenten.



//Lisa

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte främlingfientlig. Jag umgås med många invandrare på mitt jobb och det fungerar alldeles utmärkt. Jag är faktiskt inte det minsta hatisk mot dem.

Anonym sa...

Du är inte lite naiv som fortfarande ältar att Sverigedemokraterna skulle vara främlingsfientliga. Jag har inte träffat många muslimer som inte på ena eller andra sättet undviker svenskar och deras kultur. Granska dem istället lillflickan, och lyssna inte på vad media och andra partier säger utan börja lev i verkligheten innan det är försent.

Lisa Falk sa...

Erik Hellsborn - Det låter ju väldigt bra. Men då skulle jag vilja veta varför du valt SD? Jag faktiskt inte helt utan underlag utan jag har träffat väldigt många som sympatiserar med SD som uttryckt sig väldigt hatiskt mot invandrare.

Lisa Falk sa...

Anonymous - Då måste du träffat bra lite muslimer, själv känner jag flera som varken undviker svenskar eller svensk kultur. När det gäller SD har jag läst på om vad de tycker, bla från deras egna hemsida. Slutligen tycker jag inte om att kallas lillflicka.