måndag, juli 11, 2005

Tillbaka vid datorn

Har haft lite semester från bloggandet senaste tiden, anledningen är att jag varit dels i Paris och sedan i Visby under almedalsveckan. Nu är jag iaf hemma igen och kommer börja blogga igen.

Paris var verkligen en fantastisk stad, stor och vacker. Hög puls, mångkulturell och massor av mode. Alla uteliggare var ett inslag som fick mig att som vanligt känna mig illa till mods. Jag hade ju hört att man inte skulle klara sig på engelska men att det var så här illa visst jag inte, kunde knappt köpa en hamburgare på McDonalds. Hur kan unga människor i en världsstad inte kunna ett ord engelska?

Dagarna i Visby under almedalsveckan har både varit intressanta och roliga, alltid treligt att träffa nya människor, lära sig nya saker och det underbara vädret ska vi inte ens tala om. Många väldigt bra seminarier har jag hunnit med, bland annat om tjänstedirektivet och företagande. Kul att höra Maud Olofssons tal, jag tyckte hon gjorde bra ifrån sig även om hon varit bättre. Lars Lejonborg däremot tycker jag verkligen inte klarade av uppgiften att sätta ord på känslorna efter den otäcka terrorattacken i London, han talade mest om hårdare tag och försökte göra partipolitik av det tragiska. Maud lyckades bättre dagen efter. SSU hade kul tröjor med texten ”Är du trygg är du fri” (är inte hundra på den exakta texten), skulle vilja att SSU utvecklade det där, jag tycker det låter som ett citat från sovjet eller nått.

2 kommentarer:

U-BLOGGING sa...

Var inte SSU flosklerna tvärt om, "är du fri så är du trygg" eller om det var "fri alltså trygg"..
Kul var det i alla fall när små SSU:arna skulle förklara sig för Marie.. :O)
//Andreas

Anonym sa...

Men som vi alla vet så vill ssu och andra vänster-fanatiker uppleva sovjetunionens stormaktstid igen, vare sig dom säger det eller inte :)