fredag, juli 15, 2005

Min favorit affär

Jag var och handlade på min favoritaffär idag, The Body Shop. Det är så underbart med en affär som bygger sitt varumärke på värderingar. Jag betalar mer än gärna lite extra för att handla där så jag vet att sminket inte är testat på djur och att de arbetar med rättvis handel. Synd att inte fler företag satsar på att bygga varumärken runt värderingar, men jag tror att det är något som kommer att öka. I dagens samhälle är konsumentmakten ett av våra största maktmedel.

Body Shop har haft en kampanj mot våld i hemmet, i samarbete med Sveriges kvinnojourers riksförbund (SKR). De samlade in pengar och namnunderskrifter, men det främsta syftet är att öka medvetenheten kring våld i hemmet. Sånt här värmer i hjärtat, det civila företag som kan och vill göra skillnad. Klart att de vill sälja och tjäna pengar, men det är ju inget som gör det hela mindre bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Min favorit affär" är en ofullständig mening. Du menar inte "min favoritaffär" ????

Lisa Falk sa...

Jag älskar alla som leker svensklärare på bloggar. Ibland blir det lite fel när man skriver snabbt.