måndag, maj 23, 2005

Jag vill inte betala fotbollsvåldet

Var tredje person vill ha åldersgräns för att gå på fotboll enligt aftonbladet. Det är ju inte klokt! Ska vi tvingas ha åldersgräns på att se på idrott? Det är dags att vi börjar tvinga fotbollsklubbarna att göra något åt sina egna fans som visst tycker mer om att slåss än att se på fotboll. Det kan inte vara rimligt att hela Stockholms poliskår vaktar fotbollsmatcher, det vill inte jag vara med och betala iaf. Fotbollsklubbar får allt själva betala sina poliser och vakter, det skulle sätta press på dem att göra något åt fotbollsvåldet.

6 kommentarer:

Frankie sa...

Jag vill inte betala för jakt på bankrånare. Jag är inte en bankrånare och använder inte banker för ärdenen så jag ser inte varför jag ska vara med och betala för det...

U-BLOGGING sa...

Undrar en sak bara, varför ska en privat tillställelse få orsaka en sådan säkerhetsrisk att polisen måste närvara, gång på gång.

Det handlar inte om att man ska kunna köpa sig mer säkerhet av polisen om man är rik, det handlar om att man medvetet utnyttjar/litar på statens resurser(fast rättstavat :P). Det känns fel helt enkelt! Självklart ska de få vara med och betala...

Lisa Falk sa...

Hankins, om bankerna behövde hundratals poliser som vaktade dem dagligen skulle jag kräva att de gjorde nått åt saken de med.

Anonym sa...

Men poliserna vaktar inte runt Råsunda hela dagarna heller, utan vid vissa tillfällen några gånger per år.

Magnus sa...

Hur är de med krogägarna? Alkoholproducenterna? Alkoholkonsumenterna?

om dom inte bildade gäng för att slås efter matcherna, tror du dom skulle avstå från att bilda gäng och sluta slåss eller blida andra gäng och slås?

Anonym sa...

Förbjud ölet (och andra droger) det verkar ju vara det dåliga ölsinnet som är grunden till det mesta våldet och våldtäkterna i samhället, alternativt införa isolerade minisamhällen med bättre koll på våldsverkarna där de kunde sy postsäckar men det är ju klart vad ska vi med postsäckarna till? Starter